Gadżety reklamowe dla małych firm
22 marzec 2022

Gadżety reklamowe dla małych firm

Właściciele małych przedsiębiorstw zdają sobie sprawę z tego, że sam pomysł na firmę to za mało. Równie ważna jest zapadająca w pamięć i przede wszystkim skuteczna reklama. Bez tego nawet najlepszej jakości produkt czy usługa nie będzie miała siły przebicia. Co jednak można zrobić, aby reklama nie zrujnowała budżetu i jednocześnie dała oczekiwane efekty? Gadżety reklamowe to pomysł wykorzystywany już od wielu lat. Wiadomo, że stosowane są przez firmy w celu pozyskiwania nowych klientów. Jest to znany sposób na zrobienie dobrego wrażenia i zapadnięcie w pamięć potencjalnego klienta. W końcu każdy lubi być obdarowywany. Ta forma reklamy kojarzy się jednak z większymi przedsiębiorstwami. Czy gadżety reklamowe to dobry pomysł dla małych, lokalnych firm? Na to pytanie odpowiemy w dzisiejszym artykule.

W jakie produkty reklamowe zainwestować?

Obdarowywanie innych wzbudza pozytywne uczucia. Zwykle bowiem prezenty dostaje się od osób bliskich i godnych zaufania. Na tej zasadzie działa także obdarowywanie klientów na targach czy spotkaniach - celem jest wywołanie pozytywnych odczuć, budowanie zaufania i pozytywnego wizerunku marki. Ten mechanizm będzie działał jeszcze intensywniej w przypadku lokalnego przedsiębiorstwa. Większość ludzi deklaruje, że woli wspierać małe, lokalne firmy niż wielkie korporacje. Dlatego produkty reklamowe to świetny sposób, żeby dać się zauważyć.

Gadżety reklamowe zwykle są drobnym, ale funkcjonalnym podarunkiem. Warto jednak, aby były dopasowane do potrzeb grupy, do której jest kierowana oferta marki np. jeśli docelowymi klientami są osoby starsze, słabym pomysłem będzie sprezentowanie pendrive’a z logo firmy. Reklama powinna być przede wszystkim spersonalizowana pod klienta. Tylko wtedy podarunek przyniesie oczekiwany rezultat. Przykładowo świetnym pomysłem na podarunki od lokalnej firmy przewozowej mogą być zapachy reklamowe do samochodu. Wiele osób spędza w samochodzie stosunkowo dużo czasu np. na dojazdach do pracy, dlatego upominek ten będzie pełnił rolę funkcjonalną i dobrze kojarzył się z branżą. Ponadto ludzki mózg bardzo dobrze zapamiętuje zapachy i łączy je z emocjami. Istnieje nawet taka gałąź marketingu jak aromamarketing. Jej celem jest oddziaływanie na podświadomość klienta, wywoływanie pozytywnych wspomnień i skojarzeń. Te działania mają z kolei wpływać na późniejsze decyzje zakupowe.

Bardziej popularnym pomysłem na zareklamowanie małego przedsiębiorstwa jest wykorzystanie teczek ofertowych. Umożliwiają one przede wszystkim umieszczenie większej ilości materiałów reklamowych lub oferty firmy w atrakcyjnie wyglądającej oprawie. Dobrą okazją jest wykorzystanie ich w trakcie imprez masowych, konferencji czy targów. Takie wydarzenia to świetna okazja, aby dać się poznać. Przygotowane dla klientów teczki ofertowe sprawią, że przedsiębiorstwo zbuduje wizerunek marki godnej zaufania. Wspomniane teczki warto uzupełnić także w inne produkty reklamowe. Katowice obfitują w tego typu wydarzenia, dlatego z pewnością nawet małe przedsiębiorstwo znajdzie dodatkową okazję na wypromowanie swojej marki. Warto przemyśleć przygotowanie pełnego zestawu promocyjnego składającego się z różnych gadżetów firmowych zapakowanych w torby reklamowe. Już sam moment obdarowania potencjalnego klienta będzie okazją do nawiązania wartościowych kontaktów, a atrakcyjny wygląd podarunku z pewnością wywoła pozytywne em

Niezależnie czy firma jest wielką korporacją z siedzibami w różnych częściach Polski, czy jest to raczej małe, lokalne przedsiębiorstwo, wykorzystanie produktów reklamowych może być dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta. Tak samo jak w przypadku większych przedsiębiorstw, należy skupić się przede wszystkim na poznaniu potrzeb grupy docelowej i dopasowaniu formy reklamy do jej preferencji. Ten sposób budowania wizerunku firmy z pewnością przyniesie pozytywne rezultaty, szczególnie gdy podarunek zostanie przekazany osobiście. Budowanie relacji opartej na zaufaniu to podstawa w działalności małych przedsiębiorstw.