Kiedy i gdzie wykorzystywać gadżety reklamowe?
18 luty 2022

Kiedy i gdzie wykorzystywać gadżety reklamowe?

Na co dzień z każdej strony otaczamy się gadżetami reklamowymi i rzadko kiedy jesteśmy tego w pełni świadomi. Długopisy, notatniki czy też teczki, których używamy w pracy lub prywatnie często mają na sobie loga bądź hasła reklamowe różnych, mniej lub bardziej znanych firm. Zastosowanie gadżetów jest na tyle szerokie, że coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje właśnie w taki rodzaj marketingu. Gdzie jednak najlepiej je wykorzystać i kiedy to zrobić? Czy to w ogóle możliwe, by wypromować swoją firmę, oferując swoje gadżety w oryginalny sposób?

Wejście do firmy

Recepcja lub główny hol w budynku biura to doskonałe miejsca do wystawienia pojemnika z długopisami albo wyłożenia notatników na blacie. To właśnie tutaj stale przewijają się klienci, kontrahenci, a nawet zainteresowani przechodnie. Szukając pomocy lub informacji czy też przechadzając się po raz pierwszy po budynku darmowe produkty na pewno zwrócą uwagę niejednej osoby. Ponadto pracownicy sami mogą zaangażować się w reklamowanie firmy i sami zachęcać klientów do wyboru jednego lub kilka gadżetów. Dobra atmosfera wśród pracowników reprezentujących firmę jest połową sukcesu i taka zachęta z ich strony na pewno zapadnie w pamięć potencjalnym konsumentom.

Imprezy masowe

Niemalże każda impreza masowa to okazja na przedstawienie potencjalnym klientom swoich produktów i usług. Nic w tym dziwnego — w końcu taka sceneria często kojarzy się z mile spędzonym czasem i integracją z innymi ludźmi. Jest to więc doskonały moment na rozłożenie swoich gadżetów reklamowych i pozyskiwanie nowych klientów. Wydawałoby się, że gdy w grę wchodzi nieoficjalna impreza poza pracą, każdy skupia się tylko na jedzeniu, muzyce i rozmowach. Prawda jest jednak taka, że gadżety zawsze mogą być wykorzystane jako upominek lub jeden z elementów którejś z atrakcji.

Targi, szkolenia i konferencje

Imprezy masowe to jedno, a targi i konferencje to drugie. Celem tego typu wydarzeń zorganizowanych jest przede wszystkim zareklamowanie swoich produktów i usług, dlatego oprócz darmowych próbek lub broszur warto wyposażyć się w dodatkowe gadżety. Nie chodzi tu tylko o takie podstawy jak długopisy i notesy — w zależności od rodzaju szkolenia lub konferencji lepiej sprawdzą się płócienne torby, smycze, a nawet pendrive’y. Większość odbiorców zauważy funkcjonalność otrzymywanych prezentów i doceni taką akcję reklamową poprzez wykorzystanie danych gadżetów na co dzień. A poza tym kto z nas nie lubi dostawać darmowych gadżetów? To, co darmowe zawsze jest najlepsze!

Droga pocztowa

Gadżety reklamowe w skrzynce pocztowej… Czy warto? Oczywiście, że tak! Wysyłanie umów, broszur, ankiet, a nawet rabatów nie musi odbywać się z wykorzystaniem standardowych kopert. Od czasu do czasu dobrze zaskoczyć swoich klientów lub potencjalnych odbiorców czymś wyjątkowym. Właśnie dlatego do koperty warto dołączyć długopis, smycz lub pendrive’a, który sprawi, że każdy zachwyci się oryginalnym pomysłem danej firmy. A chyba wszyscy zgodzimy się z tym, że im bardziej oryginalne akcje promocyjne stosuje dana marka, tym bardziej zapada ona w pamięć odbiorcom. Chociaż wykorzystanie drogi pocztowej nie jest jeszcze tak popularną opcją, warto wypróbować ten pomysł i zobaczyć czy sprawdzi się on akurat u Twoich klientów.

Pomimo rosnącej popularności gadżetów reklamowych wiele osób nadal jest do nich sceptycznie nastawionych. Warto jednak spojrzeć na to z perspektywy klienta i zastanowić się jak wiele przedmiotów z logami mamy we własnym domu. Ołówki, karteczki, teczki, koszulki… Mnóstwo tego, prawda? Więc dlaczego by tak nie wyprodukować produktów, które mogą znajdować się w domach setki, tysięcy, a nawet milionów Polaków? Brzmi jak świetny plan!